Teorik olarak turboşarj (turbo) motorun çalışma ömrü boyunca çalışacak şekilde tasarlanmakta ve üretilmektedir. Ancak farklı kullanım koşulları ya da motorun farklı bölümlerindeki problemlerden dolayı turbo erken arızalanabilir.
Turbo arızalandığında yeni parça değişim maliyeti yüksek olmaktadır. Bu noktada turbonun arızasına göre turbo tamiri kullanıcı için uygun fiyatlı bir seçenek olabilir.
Turbo arızalandığında tamir edilebilmesi için öncelikle hasar durumunun tespit edilmesi gerekmektedir. Ayrıca arıza nedenleri belirlenmeli ve bu nedenler yeni ya da tamirli turbo araca monte edilmeden önce giderilmelidir.
Turbonun hasar durumu incelendikten sonra turboya yapılacak işlem belirlenmelidir. Bu işlemler basit sayılabilecek turbo temizliği ve bakımı olabileceği gibi, tüm parçalarının değişimini gerektirecek komple revizyon işlemi de olabilir. Hatta turbonun hasarı çok fazla ise turbonun sağlıklı şekilde tamiri mümkün olmayabilir.
Bu nedenle özellikle hasar kontrolü ve arıza nedenlerinin belirlenmesi, teknik bilgi ve deneyim gerektiren hassas bir süreçtir. Bu noktada PYM Otomotiv olarak, teknik bilgimiz, raporlama becerimiz ve yüksek kalite anlayışımız ile müşterilerimize hizmet vermekteyiz.
Turbo tamirini aşağıdaki şekilde açıklayabiliriz;
Öncelikle turbo revizyon işleminin özel ekipman ve makinalar kullanılarak, yetkin teknik personel ile yapılması gerektiğinin bilinmesi gerekmektedir. PYM Otomotiv olarak turbo revizyonu atölyeleri için gerekli makinaları geliştirip üretmekte, Ar&Ge çalışmaları ile geliştirdiğimiz makina ve ekipmanların Türkiye ve yurtdışına satışını da yapmaktayız. Mühendislik altyapımız ve bilimsel çalışmaya verdiğimiz önem sayesinde Türkiye’de turbo sektöründe makina geliştirip yurtiçine ve yurtdışına satış yapan tek firma olduğumuzu da vurgulamak isteriz.