Turbo tamirinin riskli olduğu, sağlıklı ve güvenilir olmadığı gibi bilgiler orijinal turbo üreticisi firmalar tarafından deklare edilmektedir.

Turbo aslında basit yapıda olsa da, bir tarafı (kompresör) görece daha soğuk iken diğer tarafı (türbin) çok yüksek sıcaklarda çalışan, çok yüksek devirlerde dönen türbin milinin ince yağ filmi ile yataklandığı merkez gövdesi ve motorun yönetim sistemi tarafından kontrol edilen aktüatörden meydana gelir.

Bu çalışma özellikleri nedeniyle turbonun farklı bölgelerinde farklı metalurjik özellikte malzemeler kullanılmakta, hassas toleranslarla ve yüksek teknoloji gerektiren hassas birleştirme yöntemleri ile üretilmektedir.

Bu nedenle turbonun tamir edilmesi için de benzer yapıda proses gerekmektedir.

Turbo tamirinin üretici firmalar tarafından riskli görülmesini aşağıda maddeler halinde sıralayabiliriz.

  1. Alt parçaların kalitesi (türbin mili, kompresör pervanesi, yağlama ve yataklama parçaları, gövdeler ve aktüatör)
    Orijinal turbo üreticileri eski modellerin dışında alt parça tedarikini yapmamaktadırlar. sektörde turbo kullanımın artmasıyla turbonun malzeme ve üretim teknolojisinin gelişmesi ve turboların yenisi ile değişim maliyetinin çok yüksek oluşu nedeni ile turbo ve alt parçalarının yan sanayisi de paralel olarak gelişmektedir.
    Piyasada orijinaline benzer kalitede üretilen ve benzer çalışma şartlarını sağlayan alt parçalar bulunabilmektedir.
  2. Turbonun motor işletim sistemi ile çakışması, düşük basınç, zengin hava/yakıt karışımı, yüksek basınç nedeniyle kısa sürede arızalanması.
    Özellike değişken geometrili turboşarjlarda önceleri sıklıkla karşılaşılan bu durum, artık bertaraf edilmiştir. Tübitak desteği ile geliştirdiğimiz TC VFB tam olarak bu problemin çözümü için üretilmiştir. Turbo tamiri yapıldıktan sonra bu makina ile fabrika ayarlarına kalibre edilebilmekte, üretici firmaların bu konudaki haklı endişeleri giderilmektedir.
  3. Kalite & Kontrol
    Yüksek malzeme kalite ve üretim teknolojisine sahip turbo yan sanayi üreticisi firmalar da bulunmakta hatta bu firmaların bir bölümü orijinal turbo üretici firmalarına fason üretim de yapmakta ve kalite kontrol prosesleri de benzer şekilde takip edilmektedir.
  4. Üretici Garantisi
    Turbo, motorun farklı bölgelerinde farklı problemler çıktığında arızalanabilen hassas bir parçadır. Turbo arızalandığında eğer motordaki problem giderilmezse, araca takılan tamir edilmiş ya da orijinal turbo tekrar arızalanacaktır. Bu nedenle motordaki problemin giderilmesi için çalışma yapılması gerekmektedir. Özellikle araç garanti kapsamı dışına çıktıktan sonra bu çalışmalar maliyet kaygıları veya yetersiz eğitimli teknik personel nedeni ile tam olarak yapılamamakta ve arıza tekrarlamaktadır. Sonuç olarak çoğu zaman özellikle orijinal turbo üreticisi firmalar turboyu garanti kapsamında değerlendirmemekte ve arızalanan yeni turbonun değişim bedeli müşteri tarafından karşılanmaktadır.